fredag 13 mars 2009

Fredag den 13e NU IGEN =)

Även denna fredag den 13e har än så länge förflutit utan större missöden. Men peppar, peppar... Dagen är inte slut ännu ! Wilma & lille Adventurer fick precis komma in i boxen. Som vanligt gjorde han jättebocksprång och sparkade mamma i magen. Som alla andra dagar fick han in ett par RIKTIGA fullträffar =). Wilma stönade som vanligt ljudligt. Ibland önskar jag att hon inte var FULLT så förstående när det gäller sonen... Hade önskat att hon åtminstone hjälpte mig LITE med hans uppfostran, men så lär det inte bli =). Nåväl... Han sparkar inte mig, så fortsätter vi som vi börjat så skall det nog bli ordning även på det här lilla odjuret!
Så det insläppet överlevde jag trots dagens datum...
Bara resten kvar, dvs bla en hel hög MYCKET glada 1åriga hingstar =).
Men det går säkert fint det med, som vanligt. Fast ibland funderar man allt på om man kanske skulle skaffa en tvåbent "hingst" trots allt. Hade varit lättare om någon kunde sköta grindarna när barnen står på kö för att komma in i halmen =).

Håller tummarna för att ni alla klarar dagen utan obehagliga överaskningar !!!

6 kommentarer:

Lena sa...

Har lärt mig att en del tvåbenta hingstar hjälper till som mest när det är nyhetens behag, sedan är det inte så roligt längre så tänk dig för noga ;). Ha en fortsatt bra fredagen den 13:e. Kram

Crossroad Stables sa...

Hmmm...Tror du att det är därför jag behagat fortsätta vara singel i tre år kanske =)=)=)?
Jag håller med dig till 100% !
Aj, aj, aj Lena...Börjar vi låta som "karlhatare" på gamla dar =)?
Eller... Har vi bara lärt oss av livet ??? Kan ju också vara så att vi är bättre på att hitta bra hästar, än bra män =). Kanske dags att ta en ny sväng på puben ??????????????? Det var ju några år sedan sist =)
Kram

Välkommen till Janne. sa...

Tror nog ni ska satsa på valacker, dom är mer formbara:)))

santa sa...

Klart du ska ta ett varv på puben,om jag endå hade fått vara med!!,he he he

Crossroad Stables sa...

Men Janne !!!!!!!

Hur skall jag kunna avla på en valack =)=)=) ???

Crossroad Stables sa...

Hmmm...

Efter att ha fått omfattande information om karlar från Malin som jag köpte Risa And Shine av (finns som nytt inlägg), så har jag definitivt bestämt mig för att inte införskaffa någon ny karl, oavsett ras....