fredag 5 juni 2009

Nu SKALL jag sova!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja... en kvart efter jag lagt ut bilderna gick jag ut för att se till den "lilla" killen. Fölträcket kom innan jag gick in och tog en paus, så jag lät mor och son vara ifred en ½-timme för att de i lugn och ro skulle få bekanta sig med varandra. Självklart gick det inget vidare alls för dem =(. Brukar sällan ha några problem med de nyfödda, men självklart skulle det stöka lite idag, bara för att jag var extra trött efter att ha fölvakat en hel hög dagar innan =).
Så... Nu har jag mjölkat och stretchat framben för att få hovarna åt rätt håll i fem timmar. Men skam den som ger sig, nu står han riktigt vettigt och klarar av att dia själv. Fördelen med sånt här "strul" är att man får ÄNNU mer kontakt med dessa "problembarn"! Bara drygt fem timmar gammal och gnäggar redan när jag kommer... Och stretcha var så skönt att han blundade och nästan ramlade omkull flera gånger =). Han ger mig benet självmant =)=)=). Fortsätter stretcha när jag sovit ett par timmar. I morgon lär han kunna "vacker tass" ordentligt. Det är UNDERBART med föl, men jag påstår bestämt att det påverkar dygnsrytm och sömn!!! NATT NATT

2 kommentarer:

santa sa...

Vad har han för problem med benen?.Jag måste ju fråga för att veta säg.Hoppas du fick ordentligt med sömn.Kram Kram

Crossroad Stables sa...

Lovar att jag sov som en stock när jag väl kom isäng...kl 22 =).
Samma problem som Lottis Magibibarn förra året. För korta senor. Gick med framsidan på hoven nedåt istället för sulan... Svårt att ta sig fram på det viset. Stretchar på...ena benet helt ok nu, det andra är lite motsträvigt. Han får vara ute mycket för att tänja på det själv, men givetvis fortsätter vi hjälpa honom. Går ju att ge spruta också, men det kan få bieffekter. Föredrar att inte köra i dem en massa underligheter så länge det ser ut att gå att lösa på annat vis!

Kram